Jak realnie wpływać na zarządzanie zmianą w organizacji? Skoncentrujmy się na pracowniku i jego potrzebach… 💭

Naszą bazę stanowi Nowy Model Kirkpatricka:

  • REAKCJA – Czy uczestnicy są zadowoleni z Twojego szkolenia?
  • UCZENIE – Czy uczestnicy nauczyli się czegoś w ramach Twojego szkolenia?
  • ZACHOWANIE – Czy uczestnicy zmienili zachowanie po szkoleniu?
  • REZULTATY – Czy zmiana zachowań przyniosła efekty?

Nowy Model Kirkpatricka został dostosowany do oczekiwań współczesnego biznesu. Zakłada on, że programy szkoleniowe mogą realnie wpływać na zarządzanie zmianą w organizacjach. A zatem… Jak szkolić, aby korelować ścieżkę rozwojową z obszarami strategicznymi firmy?

POZIOM – REAKCJA

  • SATYSFAKCJA – Dowiedz się, czy uczestnicy są zadowoleni ze szkolenia.
  • DOPASOWANIE – Zastanów się, co zrobić, aby uczestnicy mieli możliwość zastosowania wiedzy i umiejętności w miejscu pracy.
  • ZAANGAŻOWANIE – Zwróć uwagę na aktywność oraz zaangażowanie w trakcie szkolenia.

POZIOM – UCZENIE

  • WIEDZA – Wiem to!
  • UMIEJĘTNOŚCI – Potrafię to zrobić teraz.
  • POSTAWY – Wierzę, że warto to zastosować w codziennej pracy.
  • PEWNOŚĆ SIEBIE – Myślę, że mogę to zrobić w pracy.
  • MOTYWACJA – Zamierzam zrobić to w pracy.

POZIOM – ZACHOWANIE

  • ZACHOWANIA KLUCZOWE – Zadbaj o to, aby wyszczególnić 3 – 4 zachowania kluczowe.
  • STYMULATORY ZMIANY – Wyszczególnij procesy i systemy, które wzmacniają, monitorują, zachęcają i nagradzają stosowanie kluczowych zachowań w pracy.
  • UTRWALENIE ZMIANY – Zwróć uwagę na ważną, kluczową rolę menadżerów.

POZIOM – REZULTATY

  • WSKAŹNIKI WIODĄCE – Wyszczególnij krótkoterminowe obserwacje i pomiary, które wskazują, że kluczowe zachowania są na właściwej drodze, aby pozytywnie wpłynąć na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.

O Modelu Kirkpatricka, analizie potrzeb szkoleniowych oraz kompetencjach opowiadamy Wam szerzej w e-narzędziowniku #3, który będzie dostępny do pobrania tylko do 5 września❗️

Scroll to Top