Jak realnie wpływać na zarządzanie zmianą w organizacji? Skoncentrujmy się na pracowniku i jego potrzebach… 💭
Naszą bazę stanowi Nowy Model Kirkpatricka:
- REAKCJA – Czy uczestnicy są zadowoleni z Twojego szkolenia?
- UCZENIE – Czy uczestnicy nauczyli się czegoś w ramach Twojego szkolenia?
- ZACHOWANIE – Czy uczestnicy zmienili zachowanie po szkoleniu?
- REZULTATY – Czy zmiana zachowań przyniosła efekty?
Nowy Model Kirkpatricka został dostosowany do oczekiwań współczesnego biznesu. Zakłada on, że programy szkoleniowe mogą realnie wpływać na zarządzanie zmianą w organizacjach. A zatem… Jak szkolić, aby korelować ścieżkę rozwojową z obszarami strategicznymi firmy?
POZIOM – REAKCJA
- SATYSFAKCJA – Dowiedz się, czy uczestnicy są zadowoleni ze szkolenia.
- DOPASOWANIE – Zastanów się, co zrobić, aby uczestnicy mieli możliwość zastosowania wiedzy i umiejętności w miejscu pracy.
- ZAANGAŻOWANIE – Zwróć uwagę na aktywność oraz zaangażowanie w trakcie szkolenia.
POZIOM – UCZENIE
- WIEDZA – Wiem to!
- UMIEJĘTNOŚCI – Potrafię to zrobić teraz.
- POSTAWY – Wierzę, że warto to zastosować w codziennej pracy.
- PEWNOŚĆ SIEBIE – Myślę, że mogę to zrobić w pracy.
- MOTYWACJA – Zamierzam zrobić to w pracy.
POZIOM – ZACHOWANIE
- ZACHOWANIA KLUCZOWE – Zadbaj o to, aby wyszczególnić 3 – 4 zachowania kluczowe.
- STYMULATORY ZMIANY – Wyszczególnij procesy i systemy, które wzmacniają, monitorują, zachęcają i nagradzają stosowanie kluczowych zachowań w pracy.
- UTRWALENIE ZMIANY – Zwróć uwagę na ważną, kluczową rolę menadżerów.
POZIOM – REZULTATY
- WSKAŹNIKI WIODĄCE – Wyszczególnij krótkoterminowe obserwacje i pomiary, które wskazują, że kluczowe zachowania są na właściwej drodze, aby pozytywnie wpłynąć na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.
O Modelu Kirkpatricka, analizie potrzeb szkoleniowych oraz kompetencjach opowiadamy Wam szerzej w e-narzędziowniku #3, który będzie dostępny do pobrania tylko do 5 września❗️